Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O65n10d55ř88e67j 30Š43r53u32b66a65ř 1975851755716

samozrejme nikdo nema narok bydlet ve vasem byte, ale obec ma narok urcovat bytovou politiku pomoci dani

+1/−3
12.4.2019 8:03

J40a72n 55Z86í15m87a 3953615313577

Jakým právem. Ona do toho obec dala jedinou korunu?

+1/0
13.4.2019 16:33

S54v31a36t35o89p16l35u54k 18Č40e95c61h 1125177831382

Jo piráti,ti z vás ještě sedřou kůži!

+1/0
12.4.2019 0:25

K25a79r39e56l 48K28o25š73ť16á79l 8587391690965

Melete páté přes deváté. Město není nafukovací, rozšiřování bytové výstavby je spojeno s obrovskými náklady. Město musí zajistit základní infrastrukturu, jako dostatečnou kapacitu komunikací, kanalizačního systému včetně ČOV, úpravny vody, MHD, kapacity odpadového hospodářství atd. Očekává, že se mu vynaložené náklady vrátí prostřednictvím ekonomické aktivity nových obyvatel. Pokud si někdo pořídí byt čistě na spekulaci, nebydlí tam, ani nenechá bydlet nájemníka, nikdo mu to nezakazuje ani nebere, nikdo nikomu násilím necpe nájemníky, jen město chce část svých nákladů zpět alespoň prostřednictvím vyšší daně z nemovitostí. Čistě racionální ekonomická úvaha.

+5/−2
12.4.2019 0:16

J21a78n 28Z62í76m23a 3173975243367

Kdyby se omezily ty přiblblé regulace, tak na polích okolo Písnice a Barrandova už dávno stojí 80.000. nových bytů.

0/0
13.4.2019 16:14

J68a46n 83R68á86ž 1119573754570

Právo města určit daň z nemovitostí je nesporné. Ale proč k tomu musí zjišťovat, kolik je prázdných bytů. Daň je neutrální a platí se stejná jak z bytu prázdného, tak z bytu obsazeného.

Ovšem vyšší daň z nemovitostí znamená automaticky i vyšší cenu nájemného, což pražští anarchisté ignorují.

+1/0
17.4.2019 14:10

T58o49m76á46š 57H50r74u71b96ý 6652915945567

Líbilo by se mi bydlet v lesní části pražských Klánovic, ale je to mimo mé možnosti. Mám na to mít tedy nárok? Objektivně ani náhodou a je to tak v pořádku, takže se tam jdu občas aspoň podívat a s tím si musím vystačit a smířit se s tím.

+2/0
11.4.2019 22:22

R35o55m62a81n 53V13o92n57d68r77k94a 9706686464702

Holt vlastnictví taky zavazuje, na to hlavně by si lidi měli zvyknout, a ne si to pořád plést s anarchokapitalismem a po mně třeba potopa. Když si koupíte les, tak si s ním taky nemůžete dělat co chcete a třeba ho celý vymlátit. Nevim, proč by město mělo tolerovat to, že si někdo koupí celé sídliště, a potom ho nechá celé prázdné.

+2/0
11.4.2019 20:37

T48o25m57á40š 81H91r22u56b45ý 6162315965837

A ono něco takového je?

+2/0
11.4.2019 22:17

R28o60m72a67n 72V86o91n80d74r38k42a 9786806864882

Když se sečtou všechny prázdné byty v Praze, tak se vsadím, že to bude několik sídlišť

0/0
12.4.2019 0:53

V12l16a97d41i91m44í89r 15H52r45u58b50ý 4147583774639

On je někdo sčítal? Pokud jste Pražák - o kolika dlouhodobě neobsazených bytech ve Vašem okolí víte?

Můžete sdělit, jaký kalkul by k takovému jednání vedl?

0/0
12.4.2019 10:31

J92a40n 34Z84í81m85a 3243945393147

Především by to bylo právo toho investora, jak bude s vlastnictvím nakládat. Ale tohle právo vy levičáci neuznáváte, že??

+1/0
13.4.2019 16:19

P90e67t38r 68B37r75o93ž 8802644116254

Chci rekolaudovat nebytovku na byt. Léta se jako byt užívá, jde jen o to, aby se uvedl právní stav do souladu s faktickým. A na byt se samozřejmě snadněji získá hypotéka.

Požádal jsem o potřebná razítka:

- hasiči: týden

- hygiena: týden

- odbor územního rozvoje Magistrátu Prahy: 6 měsíců !!!!!!

Tak ať si tam Hřib laskavě udělá pořádek.

+6/0
11.4.2019 19:09
Foto

J26a53n48a 69M19a68j19o93v33á 4975502506533

Stěžujte si, bra'nte se. Na vyjádření určuje správní řád lhůtu 30 dní, v odůvodněných případech to může být 60. Déle ne.

0/0
11.4.2019 21:47

J91a65r91o58m97í24r 39K12r32á16l 4240209714809

Pokud mi úřad do těch 60 dnů neodpoví, uvědomím ho, že to beru jako souhlas. :-) Zpravidla se jim to nelíbí, ale soudit se chtěli jen jednou a stejně to po poradě s právníkem vzdali.

0/0
12.4.2019 6:57

A56l35e86š 14F39r92ý83b70a 7248892584861

Současná doba je dost ubohá.

0/0
11.4.2019 18:53

L73e53o85n53a 97B11l46a20h38o60v63á 5770419949103

Pamatuji dobu mnohem horší.

+1/0
11.4.2019 21:04

M15i80c66h23a82l 80P14r63o39k24š 6781354632112

Takze na jednu stranu se zakliname tim, ze by majitele bytu meli mit volnost se svym majetkem nakladat jakkoliv uznaji za vhodne. Na druhou stranu pak vyslovujeme myslenku, ze by se nemelo povolovat stavet tolik kancelari a nebo menit bytove domy na hotely. Nejak mi to k sobe uplne nesedi :)

0/0
11.4.2019 18:52
Foto

P90a47v72e54l 25D38v65o22ř76á63k 5569935494610

Ano, chce to pravicový přístup, jak začátkem devadesátých let předvedl VK st. Ten svou "Chaloupku strýčka Toma" přenechal synovi a tím se sám stal bezdomovcem. Proto požádal o přidělení státního bytu (Na hradbách). A ten neomarxistický úřednický aparát mu nevyhověl!

+4/−2
11.4.2019 16:28

P34e81t33r 72B79u10r89i19a35n 4281726944288

A proč by zrovna toto měl být pravicový přístup? Když tedy pominu to, že vám tohle nevěřím, tak by se spíš jednalo o typickou levičáckou vyčůranost. Přesně tohle dělají některé samoživitelky.

+2/0
11.4.2019 18:14

V32o51k92o19u98n 46V83l44a35d22i28m27i46r 8582868279608

Vsak take vsichni desni pravicaci jsou byvali komunisti pane Buriane

+1/−1
11.4.2019 18:35

P58e98t80r 90B58u23r88i25a37n 4821416954288

Ale jezuskote, a jak jste na to přišel? Podle své rodiny?

+3/0
12.4.2019 1:44

V49o13k32o28u65n 74V91l28a31d80i30m43i86r 8332458549288

Vasi?

0/0
12.4.2019 20:04
Foto

P50a89v38e44l 68D58v16o12ř93á68k 5619235794950

Kdo nevěří, ať tam běží. Jste velmi nedbale informován o skutcích velkého VK st.!

VK st. samoživitelka? Ne, velký pravicový guru! Modla!

Ty pravé pravicové konzervativní hodnoty přece vymýšleli v Prognostickém ústavu samí (bývalí) členové KSČ, pod ideologickým vedením dvojnásobného agenta KGB Karla Köchera.

Ale jsem rád, že jste vlastně nepřímo označil VK za levičáckého vyčůránka. Neb on takovým jest! ;-D

+3/0
11.4.2019 19:46

P80e22t17r 55B52u34r27i36a15n 4951276704758

Ježíši Kriste! Takže vy opravdu pravicové myšlení určujete jen klasifikací krádeže, podnikání a peněz? No to jste dost jednoduchý človíček. Už dříve jsem přemýšlel proč vy reagujete takto křečovitě. No to je tím, že vůbec nevíte na co reagujete! No maucta.

+3/0
12.4.2019 1:49

J45a46n 40P71a97v86e92l 8233812898266

Developeři by rádi stavěli byty, ale povolovací řízení jsou na roky. Tohle je hlavní zádrhel pro nové byty. Ne to, že ho má někdo prázdný.

Nicméně, co se prázdných bytů týče, můžete si mi do levičáků nadávat jak chcete, ale jsem pro rozumné (ano, rozumné) opatření na jejich zaplnění. Město není internet. Zatímco volná stránka na internetu nikomu nevadí, ve městě je jen omezený prostor, kam ty lidi nacpat. Pokud budeme mít v centru volné byty, má to dopad na všechny (delší dojezd do práce, zácpy v ulicích, větší vytíženost MHD, vyšší nájmy, ...)

+2/−10
11.4.2019 14:30

L55u44m69í14r 85V77i21t16h24a 2347777186682

Když ti lidé chtějí bydlet ve městě, ať si na to vydělají. V čem je problém? Co je rozumného na tom nutit někoho, aby ve svém bytě ubytovával někoho, koho nechce, za nájem, který není tržní? Autor to napsal docela jasně. Není žádný nárok bydlet ve městě. A pokud to město potřebuje popeláře, hasiče, učitele, řidiče autobusů a tramvají, ať jim postaví byty za své, ne za cizí peníze.

+17/0
11.4.2019 15:15
Foto

P95a39v58e11l 79D24v92o96ř38á86k 5179255114540

Je problém, že ono leckde už není kde stavět. Takže zájemci o vlastní domeček se musejí vypravit dost daleko od města, kde se kus pozemku najde za slušnou cenu a ještě s menší daní z nemovitosti. Ovšem za prací musejí jezdit do města. Tím roste hustota dopravy a problém, kde ve městě zaparkovat.

+2/−6
11.4.2019 16:22

M78a32r63t50i46n51a 12M69o73u23d21r22á 7800273196129

Je vidět, že Prahu neznáte.

0/0
11.4.2019 17:13
Foto

P79a15v86e39l 91D83v93o94ř83á94k 5829105534880

Máte pravdu, jen jsem tam 40 let bydlel. Kromě toho jsem nepsal nic o Praze, moudrá ženo.

0/0
11.4.2019 19:49

M89a81r31t37i74n64a 21M64o14u93d57r82á 7580403906779

Návrh ale vzešel z Prahy, Hřib je pražský primátor, celé se to točí právě kolem Prahy. To jste nevěděl?

Je smutné, že po 40 letech pobytu ve městě vůbec netušíte, že se na jeho rozloze nachází spousta zanedbaných míst vhodných pro výstavbu. Např. termín brownfield jste někdy slyšel? A nejde jen o ně.

0/0
11.4.2019 20:11

L44e86o20n98a 93B33l30a16h70o83v49á 5620969579603

Sice máte pravdu, paní Moudrá, v tom, že konverze průmyslových areálů jsou šancí pro další výstavbu bytů, jenže...

Když pominu, že využití značné části brownfieldů komplikují složité, mnohdy nejasné vlastnické vztahy, tak je třeba zmínit i finanční nákladnost této výstavby.

Developerské projekty vznikající na zelené louce jsou méně finančně nákladné, přesto je podle realitních kanceláří v Praze daleko největší zájem o byty 1+ kk a 2 +kk, zřejmě proto, že jsou nejlevnější.

Loftové byty jsou úžasné, ale vzhledem k pořizovací ceně rozhodně nejsou pro každého.

0/0
11.4.2019 21:52

M30a47r46t48i55n11a 25M23o24u53d95r55á 7560473246499

Byty 1+kk nebo 2+kk jsou v Praze nehorázně předražené (při přepočtu na metr čtvereční plochy). A každý kupující má své limity.

V Praze nejsou jen bývalé továrny, ale také řada lokalit, které leží ladem už dlouhá desetiletí (dokonce století). Místo, aby byly využity, snaží se developeři zahušťovat stávající výstavbu. To je cesta do pekel.

0/0
12.4.2019 10:14

V16l84a84d10i59m78í47r 28H16r41u68b39ý 4267133904269

Jak zjišťujete, že je něco "předraženo"? Vy máte svoji kancelář "Ocenění čehokoliv"?

0/0
12.4.2019 10:34

M66a55r11t81i42n26a 76M33o47u40d62r61á 7790823246319

Úplně jednoduše, na netu je materiálu spousta, stačí porovnat.;-)

0/0
12.4.2019 15:28

P85a82v89e82l 59V39é54b87r 5789162312521

Tak trochu problém je v tom, žádné město nemá "své" peníze, ale vždycky ty cizí - totiž peníze daňových poplatníků. To je třeba si uvědomit.

+3/0
11.4.2019 18:16

M19i98l55a67n 51S24t22e39h70l89í12k 7740319333301

Nerozumím tomu, proč by si někdo v tak lukrativním místě, jako je Praha, nechával utíkat peníze za nájem. Pokud má někdo disponuje druhým (a dalším) bytem jako investicí, má určitě zájem na jejím zhodnocování. Podle mne těch prázdných bytů v Praze až dramaticky tolik nebude.

+9/0
11.4.2019 15:23

V75á64c25l42a32v 51Z84e79l86i57n13k46a 2602340583712

Spekulantům je nájem u zadele. Počítají s tím, že se napakují na prodeji nových bytů. S obývaným bytem je to jako s ojetým autem. Říká se, že jen opustíte bránu servisu a už tratíte 10 nebo 20% ceny. Snahy měst bránit vzniku spekulativních bublin jsou logické a našel byste je ledaskde po světě. Aj v takové Mekce kapitalismu jako jsou USA.

+1/0
11.4.2019 16:29

V43l69a18d81i32m28í32r 89H88r80u49b98ý 4617623234289

Já pořád nechápu tvrzení o výhodnosti prázdného bytu. Řekněme byt za 4 milióny (možná až 50metrový) - za pět let vzroste cena o 25 až 30 % (současný stav; nikdo si nemohl být jistý, že takový stav tak dlouho potrvá). Takže vývar 1 000 až 1 200 tisíc Kč. A prý jen proto, že se nepronajímal! Ale v případě pronájmu je příjem (po odečtu nákladů na správu a pojištění) minimálně 180 Kč/m * 50 m * 12 * 5 = 540 tisíc. Tedy zvýšení zisku o polovinu. Pravda, něco na "vylepšení" bytu - ale můžete nám říct, jak moc by musel být byt zdavastován, aby rekonstrukce stále víc než polovinu získaného nájemného?

A ještě jeden dotaz: Proč si ten kupující byt koupí? Aby opět kalkuloval, jak ho dráž prodá?

+1/0
12.4.2019 10:48
Foto

J43a95n32a 45M93a36j43o93v16á 4615942436923

Souhlasím s Vámi, přesto si dovolím malé upřesnění.

Na magistrát svůj pražský můžete nepochybně žehrat z mnoha důvodů, určitě k nim ale nepatří možnost ovlivňovat délku stavebního řízení.

Ono to tak opticky vypadá, protože stavební úřady jsou součástí městských úřadů (magistrátů), ale jejich role je naprosto oddělená. Mají své zákony, kulatá i hranatá razítka, správní řád a lhůty. A drží se jich, často velmi urputně, s tím nejpřísnějším možným výkladem. A "magistrát" (myslím tu samosprávnou část, která se o město samotné stará) s tím nehne. Je to takové schizofrenní, ale tu situaci, kdy se chodíte doprošovat na stavební úřad alespoň o korektní domlouvání, protože chcete (město) postavit třeba školní družinu, dobře znám.

Ty "klacky pod nohy" háže městům (nejen Praze, kde si aspoň příslušný primátor může na ministerstvo dojít pěšky) stát. A to včetně toho, že města ani nemohou nijak moc ovlivnit, CO se bude stavět.

+5/0
11.4.2019 14:13

L52e78o69n61a 18B78l56a98h42o41v93á 5250269799683

Jano, napíšu to "úředničinou". Stavební úřady, ačkoliv jsou součástí městských úřadů, vykonávají státní správu. Neřídí je volená samospráva (starosta, radní), ale tajemník, který je rovněž státním zaměstnancem a jejich nadřízeným orgánem je krajský úřad, nikoliv radnice.

A je to jen dobře, že stavební úřady nejsou závislé na rozhodnutí starosty, protože není těžké domyslet, jak by to asi v mnoha případech fungovalo. Nyní je ve sněmovně návrh, aby stavební úřady byly z radnic vyčleněny a byly samostatným úřadem. Za zdlouhavé a složité stavební řízení nemohou úředníci, ale poslanci, kteří schvalují čím dál složitější stavební zákon.

Bez nadsázky lze říci, že dnes je potřeba na povolení houpací kačenky na dětské hřiště stejný počet vyjádření, stanovisek, razítek atp., jako na atomovou elektrárnu.

Do toho, co se bude kde stavět, mohou města mluvit prostřednictvím projednaného a schváleného územního plánu, zejména jeho závazných částí.

Jinak může do procesu ještě zasahovat útvar/odbor městského architekta a rozvoje.

+3/0
11.4.2019 15:18
Foto

J37a66n45a 89M34a66j52o33v89á 4635642816733

Územní plán - jistě. Jakákoliv jeho změna je proces na roky a dost dobře si nedovedu představit, jakým způsobem by územní plán v zastavěné, fungující ploše omezil způsob vnitřního užívání staveb ve smyslu byty - kanceláře - penziony...

Architekt může doporučovat a odbor rozvoje - tam to záleží na organizačním řádu, ale pokud má na starosti jen samosprávu, nemůže vůbec nic...

0/0
11.4.2019 19:42

L74e88o79n48a 62B38l79a11h91o10v29á 5310299129273

Nevím, jak to chodí u vás, ale u nás to funguje jinak. Útvar městského architekta např. vydává stanovisko, jestli je navrhovaná stavba v souladu s územním plánem. V praxi to vypadá tak, že Vězeňská služba by u nás ráda postavila novou věznici, ale má smůlu, protože podle ÚP jde o plochy určené k rekreaci.

Stejně tak se útvar architekta vyjadřuje ke stavbám a rekonstrukcím v ochranném pásmu městské památkové rezervace (MPR). Může nařídit změnu terasové střechy za střechu sedlovou, vyjadřuje se nejen k výšce nové budovy, ale třeba i k barvě střechy. A památkáři? Ti mohou naprosto všechno, včetně zákazu plastových oken , barvě fasády atp.

Co se týká rekolaudace, tedy změny užívání, tak i v tomto případě musí stavebník požádat stavební úřad o povolení. A pokud jde o dům, který je na seznamu NKP, ne vždy mu úřad vyhoví.

0/0
11.4.2019 21:28
Foto

J26a63n18a 36M90a52j68o49v18á 4715522386863

Ano, to je možné, pokud mají územní plán v kompetenci, případně, pokud má MPR "něco", o co se může opřít (napři regulační plán) a co je závazné.

Jen si prostě nevybavuji variantu, která by v plochách pro bydlení nepovolovala v územním plánu služby (třeba ty ubytovací).

Přenesená působnost má prostě vždycky to razítko tak nějak "větší".

Dneska je navíc "moda" oddělovat samosprávu a přenesenou působnost do různých odborů a tím odtrhávat sounáležitost s prostředím pro "přenese'náky".

Když jsem pracovala na "rozvoji" poprvé, byli s námi územní plánovači a tak jsme všichni vnímali potřeby města společně. Pak byli přesunuti a když jsem se tam vrátila podruhé, nestačila jsem se divit tomu odtržení od reálného života.

0/0
11.4.2019 21:54
Foto

N95a94ď86a 29D98u17b45c14o60v91á 7325260594475

Pane Buriane, nemohu s vámi polemizovat, já jsem v té době žila aktivní život a na výstavbě sídliště se jako technik podílela. Pravda, rudé právo jsem nečetla a politikou se nezabývala, takže vy to jistě vše víte lépe než já.

+2/0
11.4.2019 14:11

P18e63t28r 73B70u57r26i41a47n 4931246734128

O kdybyste celé sídliště postavila vlastníma rukama tak to nic nemění na skutečnosti, kterou jsem popsal. Zde:

A ta sídliště vznikala proto, že si komunisti zlodějsky uzurpovali prakticky celý bytový fond, takže museli dělat alespoň něco. To, že jsme se tady neváleli zhusta pod mosty není zásluha socialismu, nýbrž nějaká záplata něčeho. Protože v jiných zemích to dělali taky a lépe.

Pokud chcete polemizovat o tomto, musíte o tomto a ne jako protiargument dát to, že jste bývalá technička. To je opravdu mimo.

+1/0
11.4.2019 18:21

J31i59ř91í 51Ř67e50z60n12í83k 4632252693365

Ne, to mělo jinou příčinu, v historických jádrech českých měst sídlili čeští Němci, a ty konfiskáty nestálo za to opravovat, protože hrozil návrat původních majitelů.

0/0
11.4.2019 19:43

P78e10t66r 25B10u72r71i78a96n 4901916394158

A do toho ti Avaři a pak Řád německých rytířů. Jděte se z toho vyspat jinam!

0/0
12.4.2019 1:50

J43i71ř32í 91Ř64e68z16n64í77k 4622982893485

Tak Řád německých rytířů ale Bouzov zpět požaduje, že ano.

A šlo tu o tehdejší psychologii a atmosféru. Čeští Němci se vehementně dožadovali návratu zpět.

0/0
12.4.2019 7:01

R61u43d77a 80S83l27a17v55í57k 5533688686961

Prostor města ale není nekonečný, aby se daly neustále stavět další a další byty. Nehledě na to, že výstavbou dalších bytů se situace řeší jen částečně, protože tím jen stavíte víc a víc investičních bytů, které pak budou stejně prázdné jako ty současné. takže ve výsledku máte budete jen mít zastavěné další plochy barákama, které budou prázdné. Po tom město opravdu netouží.

+3/0
11.4.2019 13:33

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz